کد خبر: ۹۰۰۹
۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۳:۰۰

کوچه خاطره‌ساز دانش‌آموزان محله شهید قربانی

بسیاری از دانش‌آموزان مدارس چهارده‌معصوم (ع)، حجاب و نرجس با کوچه شهید‌قربانی‌۱۶ خاطره‌ها دارند. صبح‌ها و ظهر‌ها که گذرتان به این کوچه بیفتد، مملو از دانش‌آموزان پسر و دختر است. این کوچه اصلی‌ترین معبر محله شهیدقربانی است.

نفیسه ابراهیمی، عضو شورای اجتماعی محله شهید قربانی| بسیاری از دانش‌آموزان مدارس چهارده‌معصوم (ع)، حجاب و نرجس با کوچه شهید‌قربانی‌۱۶ خاطره‌ها دارند. صبح‌ها و ظهر‌ها که گذرتان به این کوچه بیفتد، مملو از دانش‌آموزان پسر و دختر است. این کوچه اصلی‌ترین معبر محله شهیدقربانی است، به‌طوری‌که ون‌های حمل‌و‌نقل مسافر از همین کوچه عبور و مسافران را تا پایانه شهدا منتقل می‌کند. حدود پنجاه‌سال گذشته، حاشیه این کوچه جوی آب بود و معبر کم‌عرض. با پیگیری اهالی و شورای اجتماعی محله، جوی آب پوشیده و رفت‌و‌آمد خودرو‌ها بسیار روان شد.

 

کوچه خاطره‌ساز دوران مدرسه

مرکز بهداشت چهارده‌معصوم (ع) دهه‌۷۰ راه‌اندازی شد و محل رفت‌وآمد بسیاری از مادران برای غربالگری قبل و بعد‌از تولد فرزندانشان بوده است.

 

کوچه خاطره‌ساز دوران مدرسه

مرکز اورژانس‌۱۱۵ محله شهیدقربانی سال ۱۳۹۸ فعالیتش را آغاز کرده و در مواقع بحرانی، یاری‌رسان بیماران محله است.

کوچه خاطره‌ساز دوران مدرسه

مهدالرضا (ع) و کانون فرهنگی امام‌حسین (ع) در آستانه تولد بیست‌و‌پنج‌سالگی‌اش است. این مرکز فرهنگی بین اهالی محله به‌خاطر برنامه‌ها و فعالیت‌هایش معروف است. محمدرضا حسینی‌ابنایی و همسرش، خانم حسینی، پای کار برنامه‌های این کانون فرهنگی هستند.

کوچه خاطره‌ساز دوران مدرسه

علی دوستی مدیر دبستان چهارده‌معصوم (ع) است. او در دوره‌های پیشین شورای اجتماعی محله نماینده مدارس بوده است. طرح «حی علی الصلاه» به همت و تلاش او در این مدرسه اجرا، سپس در سایر مدارس از آن الگو‌برداری شد.

کوچه خاطره‌ساز دوران مدرسه

محسن ولی‌نیا ۳۹‌سال دارد و از کاسبان خوش‌نام این کوچه است. او در گذشته، عضو شورای اجتماعی بود و با تلاش‌هایش برخی مشکلات محله رفع شد.

کوچه خاطره‌ساز دوران مدرسه

محسن جعفری یک جوان دهه‌شصتی است. آقا‌محسن از پدرش و پدرش از پدربزرگش، حرفه مشاور املاکی را به ارث برده است. محسن می‌گوید قدیم‌ها بعضی از اهالی، مشکلاتشان را نزد پدر و پدر‌بزرگش حل‌و‌فصل می‌کردند.



* این گزارش یکشنبه ۹ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳ در شماره ۵۶۵ شهرآرامحله منطقه ۳ و ۴ چاپ شده است.

ارسال نظر